Konsultation

Konsultation foregår kun efter aftale. Der er dagligt konsultationer i tidsrummet 8.00 – 16.00. Vi har aftenkonsultation om torsdagen til klokken 17.00.




Telefonisk henvendelse

Mellem klokken 8.00 og 9.00 er telefonen forbeholdt henvendelser vedrørende akut opstået sygdom. Så hvis du har brug for en akuttid på dagen eller gode råd i forbindelse med akut opstået sygdom, skal du ringe til os mellem klokken 8.00 – 9.00.

Tidsbestilling og receptfornyelse kan kun ske i den øvrige telefontid fra klokken 9.30 – 12.00. Og igen fra klokken 13.00 mandag, tirsdag og torsdag.

Vi beder dig desuden respektere vores pauser, og kun ringe på vores akuttelefon ved uopsætteligt akut behov for lægehjælp.



Akutvagt

Om eftermiddagen deles akutvagten med lægerne på 1. sal. Hvis de har vagten, vil du blive henvist til dem på vores telefonsvarer. Bemærk, at du kun skal ringe til os/dem i dette tidsrum ved uopsætteligt akut behov for lægehjælp. Øvrige henvendelser må vente til dagen efter.



Akuttelefonen 1813

Efter klokken 16.00 samt i weekenden og på helligdage kan Akuttelefonen kontaktes på tlf 1813. Du kan læse om fornuftig brug af Akuttelefonen på www.laegevagten.dk.




Tidsbestilling

Du kan bestille tid til konsultation i app’en “Min læge”. Du kan også ringe til receptionen efter klokken 9.30 for at bestille tid.

Bemærk: Vi afsætter 15 minutter til en normal konsultation, inklusiv journalføring, eventuelle henvisninger og andet. Desværre har Regionerne bestemt, at de kun vil betale os for én konsultation pr dag. Det er derfor ikke muligt at bestille en dobbelttid.

Nogle typer af konsultationer kan kun bestilles telefonisk, fx samtaler, attester og operationer, da vi sætter længere tid af til disse konsultationer. Når du ringer for at bestille tid til en attest, beder vi dig have attesten ved hånden når du ringer, da der afsættes tid efter hvilken type attest der er tale om (det kan dreje sig om 15-60 minutter).

Drejer det sig om akut sygdom, skal tiden altid bestilles på telefon mellem klokken 8-9.




E-konsultation

I en e-konsultation kan du stille korte, konkrete spørgsmål til din læge. Du kan skrive til os i app’en “Min læge”. Du vil få svar indenfor 5 hverdage.

E-konsultation er IKKE beregnet til akutte henvendelser eller til tidsbestilling.




Medicinbestilling

Du kan forny fast medicin i app’en “Medicinkortet”. Medicin kan også bestilles via receptionen, hvis du er i tvivl eller har spørgsmål til bestillingen. Medicin, du ikke er i fast behandling med, skal altid aftales med lægen.

Vanedannende medicin kan ikke fornyes elektronisk, men kun ved fremmøde i klinikken (sovepiller, nervemedicin og morfinlignende præparater).

Du vil modtage en besked, når din medicin er fornyet. Bemærk at der kan gå op til flere dage.




Den “gamle selvbetjening”

Hvis du kun har adgang via computer, kan du fortsat bruge den “gamle selvbetjening”, klik her. Men vær opmærksom på, at du på denne måde IKKE kan deltage i videokonsultation.




Blodprøver

Blodprøver skal altid aftales med en læge, før du booker tid.